79295292 472104563737913 5447384846324203520 nAdventas – rimties, susikaupimo, įsivertinimo metas. Ar blogai svajoti? Ar liūdėti, jei svajonė neišsipildo? Ar svajojimas gali teikti džiaugsmo? Tokius ir panašius klausimus pradinukams uždavė jau trečiąjį kartą į mokyklą atvykusi edukacinių  programų vaikams autorė Rasa Jurevičiūtė - Buikienė. Vėliau ji pavirto stebuklus darančia fėja, kuri  sekė istoriją nutikusią visai čia pat, galbūt namų virtuvėje, prieskonių karalystėje. Kartu su pipiru, muskato riešutu, cinamonu, gvazdikėliu, žvaigždiniu anyžiumi vaikai aplankė toliausias, giliausias, aukščiausias Žemės kerteles bei svarstė, kur gyvena laimė. Išsiaiškinę visus paslaptingus dalykus, kurie išties yra paprasti, tik galbūt pamiršti, kartu su fėja gaminosi meduolius: kočiojo tešlą, formavo riestainius. Kol meduoliai kepė, žėrintis fėjos rutulys išklausė vaikų norus, slapčiausias svajones. Atlikus magišką veiksmą, norai pildosi. (Jie iš tiesų pildosi, net ir tie – slapčiausi!). Iškepę meduoliai atsargiai nugulė  į lėkšteles - savi, stebuklingi.

Mokytoja Edita

20191214 120220Viskas, kas nauja, jau yra gerai žinoma sena. Tuo įsitikino Šakių rajono Lukšių V.Grybo gimnazijos ir Gelgaudiškio pagrindinės mokyklos vadovai ir mokytojai,  gruodžio 14 dieną Palangoje klausęsi seminaro apie patyriminį mokymą. Palangos V.Jurgučio progimnazijos direktoriaus pavaduotoja Saulė Paulikienė, pati būdama fizikė, supažindino su savo mokyklos patirtimi, ugdant naujosios kartos mokinius, siekiančius viską patirtį patiems. Kaip sakė lektorė, Aristotelis jau 300 metų prieš Kristų teigė, jog norėdami kažką gero  padaryti, turime išbandyti, kad patirtume, kaip viskas vyksta.

Patyriminis ugdymas dažnai priešpastatomas tradiciniam mokymui, kuriame mokytojo vaidmuo yra ,,suteikti“ besimokančiajajam informaciją ir žinias bei paskirti mokymosi pratimus, kurių pagrindinis tikslas – informacijos ir žinių perdavimas. David Kolb sukūrė plačiai taikomą patyriminio ugdymo proceso modelį: konkretus patyrimas, jo aptarimas ir vertinimas, išvadų suformulavimas, taikymas panašioje ar naujoje situacijoje.  Veikla, konkretus patyrimas – tai patyriminio ugdymo pagrindas. Veikla turi padėti vaikams atsiskleisti, turi būti įmanoma užduotį į gyvendinti, turi būti patraukli, įdomi, reikalaujanti bendrų pastangų, visų įsitraukimo. Ypač svarbi refleksija, kuri gali būti įvairių formų: kalbėjimas, rašymas, skaitymas, veikla. Mokytojas turėtų būti vedlys, o  pagrindinis darbas atliekamas dar prieš pamoką.

Išklausius teorinę seminaro dalį, lektorė atskleidė, kaip jų mokykloje ugdomi mokiniai taikant patyriminio mokymo metodus. Tai ir įvairios edukacijos, kurių metu miesto vaikai susipažįsta su gamta, dalyvauja gamyboje (saldainių fabrike), verslo veikloje (praleidžia dieną viešbutyje). Šią veiklą aktyviai vykdo ir gelgaudiškiečiai bei lukšiečiai.  Seminaro lektorė pasakojo apie gale mokslo metų organizuojamą patyriminio ugdymo savaitę, kurios metu mokiniai renkasi mokytoją, vykdo tiriamąją veiklą, pristato visiems savo patirtį ir darbą. Panašiai dirba ir Šakių rajono mokyklos, tik šią veiklą pavadindamos projektine veikla, kurios metu stengiasi mokiniams leisti patiems patirti, surasti, apskaičiuoti ir pristatyti projektą. Lektorė pabrėžė, kad XXI a. ugdymas (is) turi būti grindžiamas tiriamąja mokinių veikla, kuri skatina mokinius būti aktyvius, laimingus, leidžia gauti žinių per praktiką.

Apžiūrėję pajūrio miesto kalėdinius papuošimus, aplankę Palangos eglutę, pasisveikinę su jūra, Gelgaudiškio pagrindinės mokyklos ir Lukšių V.Grybo gimnazijos mokytojai grįžo pasisėmę naujų žinių, pailsėję ir jau brandindami sumanymus, kaip sudominti ir įtraukti mokinius į patyriminę veiklą.

Danutė Aniulienė

78886567 1181411802058956 1709591249473765376 nLietuvos vaikų ir moksleivių dainų konkurso „Dainų dainelė“ rajoninis turas įveiktas! Šakių rajono Lukšių Vinco Grybo gimnazijos Gelgaudiškio skyriaus 12 klasės mokinys Saimonas Palkauskas (mokytoja Nijolė Urbanavičienė) ir Gelgaudiškio pagrindinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriaus „Eglutė’’ auklėtinė Ugnė Zabramskaitė (mokytoja Gintvilė Samajauskienė) pakviesti į antrąjį etapą, kuris vyks 2020-01-17 dieną Marijampolėje. Nuoširdžiai sveikiname Ugnę ir Saimoną bei jų mokytojas. Linkime didžiausios sėkmės antrame etape!

DSCN3721Senoviniais papročiais dvelkiančią adventinę pamoką mokyklos bibliotekos skaitykloje gruodžio 11 d. penktokams surengė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja A. Petraitienė ir bibliotekos vedėja D. Dvylaitienė. Mokinius supažindino su Advento tradicijomis, žaidimais, papročiais, kaip tradicinė kaimo bendruomenė vakarodavo per adventą (dirbdami įvairius darbus, sekdami pasakas, pvz. apie keturis angelus, sakmes, dainuodami, žaisdami ir kita), kokių paisydavo draudimų. Aptarė susikaupimo, šventės laukimo džiaugsmą. Prisiminė tautosaką, paskatino gerbti senąsias tradicijas, jausti atsakomybę ir pareigą jas puoselėti, suvokti jų išsaugojimo bei tęstinumo svarbą. Aptarė šeimos ir giminės tradicijas. Mokiniai pasakojo, kokius Kūčių nakties burtus jų šeima žino, ar patys daro. Visi vaišinosi kūčiukais.

Informacija

Teisinė forma:

savivaldybės biudžetinė įstaiga

Buveinės adresas:

Mokyklos g. 1, Gelgaudiškis,

LT-71427, Šakių raj.

Duomenys kaupiami ir saugomi

Juridinių asmenų registre

Juridinio asmens kodas: 190820419

Tel. / Faks. 8-345 55132

El. p. mokykla.gelgaudiskis@gmail.com

Pamokų laikas

  1. 800 - 845

  2. 855 - 940

  3. 950 - 1035

  4. 1055 - 1140

  5. 1200 - 1245

  6. 1255 - 1340

  7. 1350 - 1435

  8. 1445 - 1530

Dabar lankosi

Dabar svetainėje 36 svečiai ir narių nėra